Jak zregenerować reflektory?

Klosze reflektorów nowoczesnych samochodów to nie tylko część odpowiedzialna za przepuszczanie strumienia światła potrzebnego do oświetlania drogi czy sygnalizowania manewrów, ale także ważny element wpływający na to, jak prezentuje się auto. Z czasem ich właściwości w obu tych obszarach mogą ulegać pogorszeniu, sprawiając, że konieczna staje się ich wymiana. Znacznie taniej można sobie jednak poradzić z niedomaganiami i usterkami, decydując się na renowację i naprawę reflektorów. Przekonajmy się, dlaczego pojawiają się na nich ślady zużycia i co pozwala na przywrócenie im odpowiednich parametrów użytkowych i właściwego wyglądu.

Dlaczego reflektory ulegają zużyciu?

Klosze nowoczesnych reflektorów są wykonywane z tworzywa sztucznego. Jest ono bardzo lekkie, wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne, a także stosunkowo tanie w produkcji. Dzięki odpowiedniemu doborowi składników i specjalnemu procesowi produkcji uzyskują nie tylko właściwy kształt, ale również wysoką przezroczystość, sprawiającą, że strumień światła wytwarzany przez zamontowane w lampie źródło światła dociera na dużą odległość i nie jest rozpraszany ani tłumiony. Niestety, choć lampy tego rodzaju są dość trwałe, to z czasem dotykają ich efekty starzenia, polegające na utlenianiu się wierzchnich warstw materiału. Powoduje to matowienie kloszy, wpływające na zmianę przepuszczalności, a także na wgląd – lampy stają się przydymione i niezbyt estetyczne. Problemem są także powstające na ich powierzchni zarysowania wywoływane przez uderzające w lampy kamyki czy zanieczyszczenia. Podobnie jak lakier, lampy mogą też ucierpieć podczas mycia auta na myjni automatycznej.

Jak można przywrócić lampom dawny blask?

Klosze lamp samochodowych można łatwo poddać regeneracji, sprawiając, że odzyskają przezroczystość i staną się ponownie prawdziwą ozdobą auta. Jest to możliwe za sprawą precyzyjnego polerowania przy użyciu odpowiednio dobranej pasty i specjalnych padów. Po starciu cienkiej zewnętrznej warstwy materiał jest zabezpieczany powłoką ochronną lakieru bezbarwnego.

Comments are closed.